۱۳۹۳/۰۵/۲۱

مبارزه با ولگردی

مبارزه با ولگردی!
-----------
گزارشی از رادیو «بی بی سی» در رابطه به حمله حوزه سوم پولیس در «کافه هنر» در غرب کابل، گوش می دادم. گزارشگر می گفت که وزارت داخله این حمله را «عملیات مبارزه با ولگردی» اعلان کرده است. صدای زنی که پولیس با لگد به شکم اش زده بود. و همچنان می گفت مردانی که به حوزه برده شده بوده، با سر های تراشیده آزاد شده است. با این عملکرد و طرز تفکر به راستی ما به کجا روان هستیم؟ در ای...ن آشوب بازار چه می گذرد؟ در ظل نظام دموکراسی و همچنان اسلامی شان با لگد به شکم زن می زنند و آن را »عملیات مبارزه با ولگردی« می نامند، در آنسو لب و بینی زن را می برند و باز هم همین ها آنرا جنایت غیرانسانی می خوانند و تقبیح می کنند. روزانه عده ی زیادی از همین سربازان پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی در گوشه و کنار با باور مبارزه با طالب و دشمنان انسانیت کشته می شوند. طالبان؛ دولت و نظام را غیراسلامی و انسانی می پندارند و «خودترقانی» می کنند، ولی بازهم پولیس با رویکرد طالبانیسم، سر و ریش مردان را می تراشند و زنان را در پایتخت و در آنسوتر ارگ نظام دموکراسی با لگد به شکم شان می زنند، به حریم خصوصی و آبروی مردم تجاوز می کنند. در قندهار، هلند، کنر و... طالبان و القاعده بانی سلب آسایش مردم می شوند و در مرکز دولت و پولیس؛ بااین عملکرد و باور ما به کجا روانیم و باکی درگیر و در جنگ؟
جوانان نه، بلکه تمام مردم این سرزمین بی کار اند، ولگرد اند، در آب ها و اقیانوس ها به دنبال نان و آرامیش غرق می شوند، خوراک جانوران دریایی می شوند. در مرزهای کشورهای همسایه به خصوص در مرز «ایران» خوراک گلوله های وحشی سربازان مرزی آن کشور می شوند، در کوره ها و مرغ داری ها و گاو داری ها می پوسند، به جرم افغان بودن، آواره بودن، «ولگرد!»بودن تخم مرغ در مقعد شان فرو می کنند، اعدام می کنند، با برق می کشند، و خوراک سگ های مدافع نظام شان می کنند، ولی اینها در کابل «عملیات مبارزه با ولگردی» راه اندازی می کنند. خانواده های که خسنته از این همه گندکاری های سیاست گران اند، دمی به بیرون می زنند و می خواهند نفسی تازه کنند، پولیس حوزه سوم امنیتی بر آنها می تازند و آبروی شان را می برند.
جناب دولت و پولیس! مردم افغانستان همه بی کار اند، ولگرد اند، از ولگردی و بی کاری، تریاک کشت می کنند. بیا یک «عملیات مبارزه با ولگردی؟!»سراسری راه اندازی کن. در پارلمان این عملیات را راه اندازی کن، در وزارت خانه ها راه اندازی کن که هر روز «دبی» و «ااستانبول» نروند و مشروب نخورند، عکس های یادگاری نگیرند. به وکلای پارلمان پاسپورت ولگردی مده.

هیچ نظری موجود نیست: